Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Denomo (ejet af Darix)

Ejer af Denomo.dk

Darix
Dalvejen 101
8600 Silkeborg

CVR nr.: 35021507

Telefon: 91 56 86 00
Email: info@denomo.dk 

Bestilling

Du kan handle hos denomo.dk hele døgnet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til denomo.dk

Har du nogle specielle ønsker eller bemærkninger angående din ordre bedes du at skrive dem ned i feltet ” SÆRLIGE INSTRUKTIONER TIL SÆLGER”.

Priser

Alle priser er i DKK, og er inkl. 25% moms.

Prismatch

Denomo.dk har valgt at tilbyde 15 dages prismatch på alle vores produkter, så du altid kan handle trykt hos Denomo.dk og du har fået dit produkt til den rigtige pris. Prismatchen gælder op til 15 dage efter køb, og gælder varer som er fuldstændig identiske. Prismatchen gælder endvidere kun konkurrenters normalpriser og således ikke tilbud mm. Ved prismatch skal du venligst indsende dokumentation i form af et foto, indscannet billede eller screen dump.

Køb med EAN-nummer

Det er kun stat, region og kommuner, der kan købe på EAN nummer.

For at bruge EAN nummer skal der forevises rekvisition fra institution, skole m.v.

Når du handler med EAN nummer skal du skrive EAN nummeret i EAN-rubrikken i “step 2 betalingsadressen”.

Efter din bestilling af vare vil du automatisk modtage en elektronisk faktura til din mailadresse. Så snart din indbetaling er gået igennem, bliver din vare straks sendt.

OBS! Hvis du efter din bestilling ønsker afregning via e-fakturering – 30 dage netto. Skal du lige efter din bestilling sende en mail til info@denomo.dk, som minimum indeholder følgende:

  • EAN-nummer
  • Bestillers navn
  • Bestillers direkte telefonnummer
  • Institution telefonnummer
  • Fakturerings navn, adresse og postnummer
  • Leverings navn, adresse og postnummer

Bemærk, at mailen skal sendes fra en offentlig mailadresse – f.eks. @aalborg.dk. Kommer mailen fra en privatmailadresse – f.eks. @hotmail.com – vil bestillingen ikke betragtes som gyldig.

Når vi har modtaget mailen og fået den bekræftet, sender vi elektronisk fakturering, og varer bliver sendt til leveringsadressen.

Erhvervskøb

Køb som erhverv foretages som normalt køb, på nær betalingen. Skriv dit CVR i Firma rubrikken “step 2 betalingsadressen”. Efter bestilling af ordren, bliver der sendt en elektronisk fakturering til din mailadresse som du har oplyst. Så snart du har betalt fakturaen bliver dine varer sendt.

Betaling

Denomo (ejet af Darix) modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard via PensoPay. Derudover kan du betale med ViaBill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes og vi tager ikke kortgebyrer. Alle beløb er i DKK - Danske kroner - og inkl. Moms.

PensoPay

Denomo.dk modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, ViaBill, Visa Electron.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Denomo.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Denomo.dk’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.

ViaBill

Du kan også vælge og betale igennem ViaBill som du kan læse ALT om HER

Har du spørgsmål vedr. varer, bestillingen eller vil du have lidt personlig rådgivning, er du altid velkommen til at tage kontakt på info@denomo.dk eller et kald på tlf. 91568600.

Kvittering

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.

Levering

Normal leveringstid for de udbudte produkter er 2-10 arbejdsdage fra bestillingsdagen, hvis intet andet angives ved varen.

Denomo.dk sørger for transport med post Danmark, GLS eller Danske Fragtmand, alt efter hvilken leverandør produktet kommer fra – eller i overensstemmelse med de angivne oplysninger.

Fragtprisen fremgår af bestillingen.

Mindre varer som puder, skjuler, tæppe og lignende sendes som pakke til din adresse. Større varer som borde, kommode, spejle og lignende leveres med fragtmand.

Hvis der ikke er nogen modtager på adressen, når fragtmanden kommer, så du skal selv afhente din ordre ved vores udvalgt transportør distributionscenter i nærheden af dig.

Alle varer leveres til kantsten, dog vil pakker leveres til hoveddør. Vi sender til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland med mindre andet er aftalt.

Forsendelser op til 35 kg er fragtprisen 59,00 DKK.

Forsendelser over 35 kg er fragtpriser 199,00 DKK

Gratis levering er for ordre over 2500 DKK.

Vi kan ved forudgående aftale godt sende pakker til udlandet. Man skal dog i så fald altid kontakte os på info@denomo.dk på forhånd for at få fragtpris oplyst.

Afhentning af varer på Denomo adressen

Afhentning af varer kan kun ske efter aftale.

Reklamationsret

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig.

Du kan reklamere ved at udfylde ”reklamation” formular som findes HER.

Hvis vi beder dig at sende varen retur til os, adressen er:

Darix
Dalvejen 101
8600 Silkeborg

Er reklamationen berettiget, refunderer vi varens værdi og naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os hvis du var bedt at sende den. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan påkræve dig et beløb op på til 400 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr og konto-nr., så det aftalte beløb kan overføres.

Fortrydelsesret

Når du handler på nettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret, men hos os Denomo.dk har vi valgt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

I tilfælde af flere forskellige vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Varens stand

Når du sender en vare retur, hæfter du for varens værdi. Har varen været taget i brug, kan den derfor have mistet værdi. Det samme vil også gøre sig gældende, hvis originalemballagen bliver ødelagt. Dette vil betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet tilbage afhængig af varens værdi.

OBS! Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. 

Returnering

Ønsker du at sende varen retur til os, kan du udfylde vores fortrydelsesformular og sende varen til:

Darix
Dalvejen 101
8600 Silkeborg

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vigtigt

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage efter, du har fortrudt, og også meget gerne før.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt fortrydelsesformular, som du finder HER.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Bemærk

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug
  • varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, emballage eller varetype mm.

Varens stand ved returnering

Ved varens stand når du sender den retur, hæfter du eventuel af varens værdi. Har varen været i brug, betragter vi varen som brugt. Dette kan også gøre sig gældende, hvis den originale emballage bliver ødelagt. Og det vil betyde at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet tilbage afhængig af varens værdi.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Darix, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mailadresse

Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger som er nødvendige for det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Darix og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Direktøren og de ansatte for Darix har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på denomo.dk er Darix.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@denomo.dk 

Cookies
På https://denomo.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://denomo.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Denomo’s hjemmeside.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, du har købt hos denomo.dk skal du først og fremmest sende den til os på info@denomo.dk, hvorefter vi vil gøre alt for at finde en løsning.

Er du mod forventning ikke tilfreds med vores behandling af din klage, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@denomo.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.07.2019